fredag den 18. oktober 2013

Flødebolleræs!

Wuhu! Jeg fik den, synes jeg selv, glimrende idé at der skulle laves flødeboller. Jeg har aldrig prøvet det før og det har min kæreste heller ikke, men vi gik i gang. 

Vi begyndte ved 15 tiden og blev først færdige ved 19 tiden - fy!

Vi havde besluttet at lave dobbeltportion og det var også nemt nok, men da vi nåede til den svære del (at overtrække flødebollerne med chokolade) gik det helt galt... Der var både hvid og mørk chokolade og jeg havde egentlig ikke forventet, at det ville blive SÅ svært, men ååååh jo... Det var SYGT svært! Flødebollerne gled lidt af bunden når de kom i kontakt med det meget varme chokolade.. Men til sidst lykkedes det! - På trods af, at min kæreste måtte suse op i brugsen efter MERE chokolade.. Vi brugte rigtig, rigtig, rigtig meget chokolade.

Jeg vil dog stadig anbefale alle at give sig i kast med flødebollerne, da det er rigtig sjovt (men også krævende).

Her er resultatet af vores anstrengelser:






Opskriften lød på 10-15 flødeboller og vi lavede dobbelt portion, men på en eller anden måde endte vi med 75 (!!!) flødeboller, mmmh.

Opskriften kan findes på min og min venindes blog: Sweet Moments

Velbekomme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar