onsdag den 16. oktober 2013

Det hele går i græskar!

Græskar, græskar, græskar... Noget af det mest kendetegnende for Halloween og efteråret.

I dag har min kæreste og jeg lavet en græskarlygte! Jeg købte græskarret i Brugsen til 25 kr. og det har stået i stuen siden da (det er en god idé at opbevare det et lunt sted, så fryser man ikke fingrene af når man skal fjene snasket).

Det var super hyggeligt at udskære græskarret, selvom at jeg må indrømme... det var lidt svært! Man skal have en god kniv og en god teknik.

Men her er det flotte resultat, mit glade græskar (med hugtand):









Min lillesøster adskilte snasket fra græskarkernerne og kom dem på en bageplade med en masse salt og chilipulver! De fik ved 180-200 grader indtil de blev gyldne - hold godt øje med dem. De smager rigtig lækkert :D



Nu glæder jeg mig bare til at det bliver aften, så jeg kan se lyset strømme ud af mit glade græskar!

Aften:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar